Titre : La tolérance et la lutte contre le racisme. Ouvrir sur d’autre culture.
Tytuł projektu : Tolerancja i walka z rasizmem. Otwarcie na inne kultury.
Buts / Cele :
- connaître la culture , coutûmes et la civilisation des pays partenaires
Poznanie kultury, zwyczajów i cywilizacji kraju partnerskiego
- montrer des ressemblances et des différences entre pays partenaires
Pokazanie podobieństw i różnic między krajami partnerskimi
- rechercher des rélations historiques colectives
Odnalezienie wspólnych realacji historycznych
- lutter contre le racisme
Walka przeciw ksenofobii
- ouvrir les élèves à la culture des autres pays
Otwarcie uczniów na inne kultury
- échanger des opinions
Wymiana opini
- vérifier le niveau de la tolérance dans les écoles partenaires
Weryfikowanie poziomu tolerancji uczniów szkół
- améliorer les compétences linguistiques - le français
Polepszenie sprawności językowej (język francuski)
Activités / Zadania
Nawiązanie kontaktumiędzy krajami partnerskimi
projekt będzie trwał od 10 grudnia 2016 r. do końca roku szkolnego (około 30 czerwca). Możliwe przedłużenie terminu.
wymiana informacji, opini na temat poziomu nauczania języka francuskiego między nauczycielami.
Tworzenie kartek pocztowych z okazji świąt Bożego Narodzenia. Wymiana kartek pomiędzy krajami partnerskimi.
każdy z partnerów zaprezentuje swój kraj w programie Power Point określając podstawowe informacje związane z krajem : waluta, geografia, symbole narodowe.
6. realisation d`une même fiche pedagogique dans les deux pays partenaires concernant la connaissance des symboles religieuses, la couleur de peau. Discussion sur la tolerence.
Realizacja lekcji w klasach języka francuskiego dotycząca symboli religijnych na świecie, koloru skóry. Dyskusja na temat tolerancji.
7. La langue utilisée dans le projet sera le français
Językiem pracy jest język francuski
Résultats / Resultaty :
ucznioiwe poznają kulturę, zwyczaje, historię i geografię krajów partnerskich
wzbogacenie wiedzy na temat krajów partnerskich, zachowań socjo-kulturowych, sytuacji społecznej kraju
wzbogacenie/polepszenie kompetencji językowych w zakresie języka francuskiego
wzbogacenie wiedzy z zakresu korzystania ze środków informatycznych takich jak Power Point.